Helyszín
Egy garázsvásár megszervezésének
sarkalatos pontja a helyszín kiválasztása. A legideálisabb helyszín erre egy
garázs…, egy kert-udvar, egy közösségi tér (utca, társasház udvara), vagy egy
lakás. Fontos, hogy csak a saját tulajdonú ingatlanban szervezhetünk
garázsvásárokat, ha bérlők vagyunk, akkor szükség van a tulajdonos (írásos)
hozzájárulására, de akár a bérleti szerződésbe is bele lehet foglalni a
garázsvásárok megszervezését.
A helyszín kiválasztásánál nagyon
fontos, hogy jól megközelíthető legyen gyalogosan, tömegközlekedési eszközzel
és autóval egyaránt. Nem számíthatnak sikerre, ha valamilyen félreeső helyre
szervezik a garázsvásárukat.
Ha nincs saját helyszínük, akkor
érdemes meggyőzni az ismerősöket, hogy együtt szervezzenek garázsvásárt.
További lehetőség, ha bekérezkednek egy garázsvásárra – cserébe fizethetnek,
vagy besegíthetek a szervezésbe, a promócióba.
Hirdetés
Egy garázsvásár semmit sem ér
látogatók, vásárlók nélkül – a helyszín kiválasztása után az ő megszerzésük a
legfontosabb.
Először érdemes a saját ismeretségi
körükben hirdetni, olyan embereket találni, akik vevők lehetnek a portékáinkra.
Az ismerősök után a közvetlen
környezetünkben érdemes hirdetni a garázsvásárunkat. Ehhez érdemes
szórólapokat, plakátokat gyártani, majd legális helyen osztogatni, kiragasztani
azokat. Hirdethetjük a garázsvásárunkat például különböző alapellátási
intézményekben, mint az orvosi-védőnői rendelő, óvoda, iskola, de általában a
patikákban, vagy a boltokban is megengedik, hogy kiragasszuk a hirdetésünket.
Ha nagyobb garázsvásárt
szerveznek, akkor érdemes a helyi médiumokban is hirdetni – így némi
befektetéssel nagyobb közönséget lehet elérni.
Apróhirdetésekkel, közösségi
oldalakon való megosztással is népszerűsíthetjük a garázsvásárunkat, de tudnunk
kell, hogy ezek a hirdetések sokkal kevésbé lesznek relevánsak, mint amelyeket
a közvetlen környezetünkben hirdetünk.
Mi éppen azért hoztuk létre ezt a
blogot, illetve Facebook oldalunkat, hogy online olyan látogatókat
is megtaláljanak, akik kifejezetten garázsvásárokat keresnek. Ehhez szükségünk
van az Ön támogatására is: ha segít népszerűsíteni az oldalunkat, illetve mások
garázsvásárát, akkor oldalunk ereje Önt is támogatni fogja.
Portéka
Ha megvan a helyszín, és
érdeklődők–lehetséges vásárlók is vannak, akkor már csak eladható termékek
kellenek. Általában elmondható, hogy a garázsvásárok népszerű termékei a női és
babaruhák, cipők, könyvek, képregények, játékok és háztartási eszközök. Persze
egy garázsvásárban minden eladható, csak találkozni a kell a kínálatnak és a
keresletnek.
Ha nincs elegendő eladni való
portékája, akkor érdemes más eladókat is meghívni a garázsvásárba, hiszen a
több, illetve többféle termék jobban fogja vonzani a vásárlókat. Véleményem
szerint itt is működik az elv, amely mentén létrehoztuk ezt a blogot, vagyis ha
segítünk másoknak az ránk is visszahat.
Élménybeszámoló
Egy jó garázsvásár nemcsak az
eladásról, hanem az élményekről is szól, amelyet érdemes megosztani másokkal.
Biztosan sokan kíváncsiak az Ön tapasztalatira is, amelyekből tanulhatnak a
kezdő garázsvásározók, nem mellesleg az élménybeszámoló jó lehetőség a következő
garázsvásár promóciózáshoz.
A garázsvásárok hirdetése mellett nagyon szívesen megosztunk élménybeszámolókat is, amelyeket az itt található elérhetőségekre küldhet.
Sok sikert kívánok a
szervezéshez!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése