Az utóbbi időkben kapott
beszámolókat olvasgatva azt tapasztaltam, hogy szinte mindenki más mérőszám
mentén értékeli saját garázsvására sikerességét. Néhányan a bevételt tartják
fontosnak, sokak számára az az elsődleges, hogy akár potom pénzért, de eladják
felesleges dolgaikat, mások pedig akkor tartják sikeresnek a garázsvásárukat,
ha egy jó kis közösségformáló programot hoztak össze.
Ha kevés a látogató, akkor a hangulat is lapos
Bármilyen mérőszámot tartunk
fontosnak, látogatók mindenképp kellenek. A látogatók elcsábításának leghatásosabb
módja még mindig az offline hirdetésekben rejlik (plakátozás, ismerősök
megkeresése, hirdetőtáblák kihelyezése), de a garázsvásárok híre egyre jobban terjed
az interneten is. A blogunk és a Facebook közösségünk azért jött létre, hogy
népszerűsítse a garázsvásárokat, felületet biztosítson a hirdetők és az
érdeklődők számára, de jelenleg még mindig ott tartunk, hogy az offline
hirdetések sokkal hatásosabbak.
A hangulat a fontos, nem a bevétel
Garázsvásár rendezése alkalmával legális
bevételre tehetünk szert, de üzleti szempontból nem érdemes túl nagy elvárásokkal
nekikezdeni a szervezésnek. A figyelmet érdemes a hangulat fokozására és a
vendégek kiszolgálásra fordítani, ha pedig ügyesek vagyunk, akkor úgyis fog
némi pénz a kasszában landolni.
Jól kell beárazni a portékákat
Egy jó garázsvásár mentes minden üzletszerűségtől.
A jó garázsvásározó jószívű, lehet vele alkudozni, hiszen a garázsvásár célja nem
az, hogy sok pénzt keressen, hanem az, hogy megszabaduljon a portékáiktól.
A fentiek alapján úgy gondolom,
hogy a garázsvásár megszervezése előtt érdemes megvizsgálni a saját
elvárásainkat, ha csak önmagában a pénz megszerzése a cél, akkor inkább
valamilyen apróhirdetési, vagy aukciós oldalon érdemes eladni a portékánkat.
Ha megvan a szándék egy jó
program megszervezésére, akkor érdemes garázsvásárt szervezni, de az elsődleges
cél az legyen, hogy mi adjunk a látogatóinknak – a profit mindig sokadlagos
szempont legyen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése